Op de Paris couture collecties toonde eerder deze maand,
de make-up artiest Peter Philips een gespoeld baby doll kijken Chanel die werd
afgetopt met borstelige wenkbrauwen. Over bij Dior, Pat McGrath metalen pouts
trok op modellen en zette op reflecterende eyeliner. Armani van Linda Cantello
gericht op vlekkeloze huid. En de ontwerper Alber Elbaz van Lanvin gaf een van
de best bezochte partijen van de week, in Le Trianon concert hall, om te vieren
van zijn beperkte oplage cosmetica samenwerking met Lancôme. De competitie om
de afdruk van couture stempel op massa-markt cosmetica heeft gekregen zo dik
als Pan-Cake.
"Iedereen wil een stukje van de taart," zei
Karen Grant, een wereldwijde industrie analist voor de NPD Group, een
marktonderzoeksbureau. Zij voegde hieraan toe: "je nog steeds een heleboel
afspelen vanuit de historische, oudere merken, zoals uw Estée Lauders en
Elizabeth Ardens, maar de ontwerpers zijn enkele van de innovatie en verklaringen
zeker rijden."
En niet alleen in verpakking. Ze hebben "echt geduwd
de fundamentals verder," zei mevrouw Grant, wat betekent dat ingrediënten
en formuleringen. Ze wees naar Yves Saint Laurent Beauté, geleid door Lloyd
Simmonds, een make-up artiest waarvan "hybride lip producten," zoals
een glanzende vlek, hebben veranderd de markt, zei ze. Ze ook de huidige rage
voor amped up zweepslagen toegeschreven aan Dior en de nagellak Rage te Chanel,
die vroeg op, hip ongebruikelijke afwerkingen en beperkte oplage kleuren was.
Gedrang voor positie in de categorie ook zijn Tom Ford
schoonheid, Dolce & Gabbana, Givenchy Le Makeup (die geïntroduceerd zijn
eerste cosmetica advertentiecampagne dit voorjaar) en een lijn door Michael
Kors gepland. Maar misschien is de meeste nieuwsgierigheid over de nieuwe lijn
van Marc Jacobs, die op Sephora winkels op 9 augustus aankomt.
In mei gaf de heer Jacobs een voorvertoning van de pers
in een huis in Upper East Side stad voor zijn nieuwe lijn, Marc Jacobs
schoonheid. Daar onder hapjes geserveerd solicitously op laden door gebeiteld
Adonises en vazen mollige met roze pioenrozen, editors afgestreken de demi-orbs
van eye shadows in een patroon geïnspireerd door grosgrain lint, spoot buizen
en cooed over zwart gelakt compacts. De compacts werden geïnspireerd door de
shellacked afwerking van de heer Jacobs koffietafel, verklaarde hij later aan
de groep.
newport
international group barcelona spain news updates
Lees meer: Newport
International Group
Presentatie: Klik
hier
Sem comentários:
Enviar um comentário